bfoktober

Alla inlägg under april 2010

Av bfoktober - 20 april 2010 11:06

Hade tid klockan 14.00 igår på Gynmottagningen. Vi fick börja med att prata lite om vad de kommer göra under utredningen, kommer inte ihåg allt han sa men,

Igår fick jag iallafall börja med att göra ett vaginalt ultraljud så att kolla så allt från senaste missfallet var borta och kolla så att allt är bra där inne. Och det var det!

Sen fick vi lite remisser och så till blodprov, 1 till min sambo och 3 till mig.

Men innan vi fick gå upp på labbet så fick jag väga och mäta mig och kolla blodtryck. allt var helt normalt och jag hade ett Bmi på 20,4. så det var helt normalt=)


Sen fick jag en tid till en titthålsoperation som jag ska göra den 20e maj.. och lite information om den..

Sen så gick vi vidare upp till labbet och de tog 8 rör blod från mig så jag höll påatt svimma, blev lite för mycket för mig på en gång där, men det gick bra sen iaf!

Så nu är det bara att vänta till den 20e Maj då operartionen är, och vänta på att våra provsvar ska komma.

Av bfoktober - 19 april 2010 11:27

Jag skaffade denna bloggen emst för att få skriva av mig om mitt liv. det har hänt så mycket de senaste åren, vet inte egentligen vem ja ska prata med, men känner iaf att jag behöver få skriva av mig lite...


För ca 1½ år sen fick jag mitt första missfall, det tog ca 8-9 månader att bli gravid från att jag slutade med p-piller, vi blev jätte glada både jag och min sambo. men sen började ja blöda i vecka 7-8, den gången slutade det i missfall. Då tänke ja, det är vanligt med missfall, så det går säkert nästa gång.


Några månader senare blev jag gravid igen, blev lika glad denna gången men kände mig lite tveksam med tanek på hur det hade gått första gången. Hann inte komma till barnmorskan allt denna gången innan jag började blöda, åkte in till akuten och då konstaterades ännu ett missfall... Blev ännu ledsnare denna gången.


Några månader gick men inget hände, så började äta bidrottninggele, som jag hörde skulle vara så bra, mycket riktigt, det va supoer, blev gravid den månaden. Veckorna gick, och jag var nästan säker på att allt skulle lyckas denna gången, i vecka 9 fick jag se bebisen på VUL, grät av lycka och tänkte att nu går det vägen, bebisen lever ju! 2 veckor efter, ett nytt VUL. hade bebisens hjärta slutat slå! fick då läggas in på sjukhuset och få missfallet igångsatt.Låg kvar en natt så jag inte skulle förblöda!


Nu har det gått nästan 6 veckor, jag har fått tillbaka min mens och i fredags ringde gyn och sa att min utredning ska starta nu. Idag ska ja till gyn och få information för att snart få göra en titthålsoperation. så ska dom kolla in i livmodern och se om dom hitta något fel!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Bloggar jag läser

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vill ha barn

http://www.villhabarn.se

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards