bfoktober

Alla inlägg under januari 2011

Av bfoktober - 31 januari 2011 16:27

mensen har inte kommit fram ännu.däremot imorse kom de lite lite rosablandad flytning.. och även lite nu efter jobbet med.. men så ytterst lite... det finns ju fortfarande hopp men ändå inte...


Har iaf klickat hem rosenrot.. jag är en testare:P ja testar alltsom ja hört verka bra och som folk har positiva erfarenheter av.. Har fått för mig att jainte kan bli gravid utan hjälpmedel.. vilket ja har blivit innan.. men har fått för mig att de kommer gå mycket snabbare om ja tar hjälpmedel.. vilket ja egetnligen inte vet, men ja tycker detär värt att testa...


Folk har ju olika tankar om detta, och säger att de inte är någon mening att testa för det inte funkat på dom. en annan säger att hon blev gravid första månaden hon provade det.. och det är ju samma sak som med bidrottningen, folk har olika tankar, och även om dom vågar använda sig av hälsokost eller inte.. men ja vågar.. bidrottningen har hjälpt mig.. det vet jag.. och skulle de va så att rosenroten inte fungerar så har ja bidrottning hemma... men efter denna gången av användning av bidrottning, tror ja jag kan behöva en pause från det.. ägglossningen betedde sig sååå konstigt.. och rosenroten ska ju inte va samma sak.. man ska även slippa all trötthet och bli piggare av rosenrot.. vilket ja behöver etersom jag alltid ärjätte trött... så detär positivt bara det.. och att det ska öka fertiliteten är ju en bra bonus..


Men som sagt, mensen har inte kommit ännu, men ja har beställt rosenrot, behövs de inte så kan ja ju sälja de billigt=)

jag tror inte ja är besviken ifall det inte blivit något, mest ledsen kanske. Jag vet inte alls hur ja känner. ena sekunden är ja glad att de inte blev något, eftersom förra natten var ja uppe i 19 i blodsocker, vilketär väldigt dåligt för en graviditet.. MEN, ja ville ju såklart att de skulle bli en gravidiet.. men om ja tänker efter kanske det inte gör så mkt med tanke på blodsockret... jag kanske tänker så för att ja måste, blir ledsen om ja tänker annorlunda. Jag vet att en dag är det våran tur, och den dagen hoppas ja kommer detta året eller i början på nästa...

Bim

Av bfoktober - 31 januari 2011 06:45

Idag är det bim tror jag.. blodsockret är inte det bästa, de går upp och ner och jag får ingen ordning på det:/

Igår kväll låg ja i soffan och mådde illa hela kvällen...

Igår natt vaknade ja med kramp i vaden.. Usch, de va länge sen ja gjorde de....

Av bfoktober - 27 januari 2011 13:06

Och det fortsätter vida starka positiv på ÄL-testen, så nu slutar jag med dom testen för denna gången och tar ett gravtest på BIM, vilket ska vara på måndag om det är rätt uträknat..

Så får vi se va de visar.. väntar med spänning, eftersom det känns som de kan vara något men ändå inte.. ska inte bli ledsen om de inte är något eftersom det har varit superkonstigt denna månaden.. men ja kommer bli glad ifall det är plus men inte föör glad med tanke på risk för missfall..

Jag vet egentligen vad ja ska känna om det blir positivt..

Jag har ju hört att efter 3 missfall är de bara 50% chans att man lyckas och att fostret stanna kvar.. 50%??? det är inte alls mycket, antingen är de lixom ja eller nej...

Det är hemskt egentligen...

Av bfoktober - 26 januari 2011 18:56

Hmm ja va ska man tro, detta är för ca en veckas testande...

 

Av bfoktober - 25 januari 2011 16:44

Om de inte går vägen denna månaden så tänker ja nog testa rosenrot.. Läste lite om det, och det har även gjort mencykeln kortare på vissa.. och de hade ju varit underbart att slippa ha 36 dagar...


MEN, ja har känt av att ja ät täppt i näsan några dagar nu.. ingen förkylning bara täppthet, vilket jag vet är ett supervanligt gravsymptom. har haft de innan med när ja varit gravid.. så hoppas hoppas... men tror ja ska köpa hem rosenrot och ha det hemma ifall mensen kommer smygande..

Har fått ont i magen nu med. haft en stund, inte långt ner utan som gaser eller något.. ja vet inte.. finns inte så mkt att göra mer än att vänta..


Men det är ju väntandet som är såå jobbigt!!!

Av bfoktober - 25 januari 2011 11:31

hittade ett intressant inlägg på familjeliv... precis samma sits sitter jag i.. hoppas hoppas


Vi började försöka få barn denna månaden och jag fick starka utslag på äl-testerna den 5-7 dec tror jag. Men jag visste inte om de var tillräckligt starka för att vara positiva så jag fortsatte testa och den 8e blev testet svagt igen. Ett par dagar senare fick jag starka utslag igen men var fortfarande inte säker på att det var tillräckligt starka så fortsatte testa och jag fick starka utslag hela tiden. Började undra vad som var fel på mig haha. Testade att ta ett gravtest i onsdags som var negativt. Jag fortsatte med äl-testerna och igår var de så otroligt starkt på äl-testet att jag tog ett gravtest som visade sig vara positivt! Så för mig så visade äl-testerna positivt i 1,5 vecka innan gravtestet gjorde det.

Av bfoktober - 25 januari 2011 09:13

5e dagen det är plus på ägglossning:O vad är det med mig! så många ggr ska man väl ändå inte få plus? Igår kväll mitt i sexet började känna ägglossningsvärk i ivmodern det gjorde ont, och även efteråt, kunde inte gå rakt. så ja tänka att nu var de väl ändå ägglossning.. men inte! det är ju fortfarande plus???

Av bfoktober - 24 januari 2011 19:04

Lite lite, sen inget mer... vad är detta? jag fattar fortfarande inget??

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Bloggar jag läser

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vill ha barn

http://www.villhabarn.se

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards