bfoktober

Alla inlägg under maj 2011

Av bfoktober - 31 maj 2011 15:04

Idag har jag och min söta hundtjej varit och hälsat på min syster som bor i sölvesborg, har bara 2 mil dit och idag var vi lediga båda två, vi passade på att gå en långrunda.

Kom sen på att vi behövde äta så vi köpte sallad, gick hem och rörde ihop det med kyckling och fetaost, gick till slottsparken, tog med en filt och hade picknick=) Vovven min gillade de väldigt mycket, massa fåglar (som inte var i närheten av oss:)) som hon jagade... och de var ju bra för våran del också=)


Så nu ser ja och känner att axlarna och överryggen är rött, så har nog bränt mig lite, lär kännas mer ikväll...

Av bfoktober - 29 maj 2011 19:04

Idag har jag varit hemma hos min mamma med min familj och mormor och morfar... mamma och mormor ville inte fira morsdag på något speciellt sätt.. så vi grillade lite gott kött och åt hemmagjord potatissallad och sallad till det.. supergott!


idag har ja varit på dåligt humör också, vet inte vrf men ja har blivit irriterad och sur på nästan allt som vi suttit och pratat om, vilket mamma märkte av... PMS? Mensen är ju beräknad nu veckan som kommer...

Har också extremt ömma bröst, kan inte peta på dom utan att det gör hemskt ont:/ så antar att mensen kommer när den ska:/

Av bfoktober - 28 maj 2011 14:26

egentligen förstår jag inte?

Vad firar vi? att vi är barnlösa, hmm känner inte att det är något att fira.. Imorgon är det morsdag, det är något att fira däremot!

Men jag skriver ändå ner lite av min berättelse.


sommaren 2008 slutade jag med mina p-piller, och vi sa att det får komma när det kommer, och det gjorde det, 8 månader tog det tills jag blev gravid, men den graviditeten slutade i missfall runt vecka 8.

Då tänkte jag, "ett missfall, det är väl inte så mycket att vara ledsen över, det är vanligt, vi försöker igen" sen den dagen har vi verkligen försökt, jag blev gravid 3 månader senare igen, jag visste inte om att jag var gravid när jag började känna symptom som trötthet, väldigt törst, kissenödig heela tiden. Jag kunde i princip stå upp och somna, jag sökte mig till vårdcentralen, där lades jag inte på sjukhus för jag hade fått diabetes, det var ingen rolig grej att höra, men jag fattade inte det försen min sambo lämnat mig på rummet på sjukhuset tillsammans i samma rum som 3 gamla tanter som knappt kunde prata, då brast jag i gråt!

jag blev utskriven efter 5 dagar, mensen var försenad, ddär kom nästa graviditet, som jag inte var så lycklig över så länge, fick missfall i vecka 7-8.


Sen tog det kanske 8-10 månader till tills att jag blev gravid igen, slutade i MA. skulle på ultraljud och där fanns ett foster utan hjärtslag, jag fick läggas in för att göra en sorts abort. fick ligga kvar över natten för jag blödde extremt mycket.


4e och Sista gravidieten avslutades December 2010. Ofosterlig graviditet!


Nu har jag fått pergotime, som jag tagit en månad, denna månaden har varit uppehåll.

Bim om ca 1 vecka, då är det antagligen start på nästa pergotimekur. för antar att jag inte haft någon ägglossning denna månaden utan pergotime.


Detta var min historia!


Har mycket annat att tänka på nu också, så har faktiskt kunna koppla bort tankarna lite. Idag beställde jag och sambon våra förlovningsringar i stan! den 18/6 förlovar vi oss! den 18 Augusti 2012 gifter vi oss!<3


Sen vill jag med skriva att vårt förhållande har verkligen blivit starkare av allt vi gått igenom. känner inte ni det också?

Av bfoktober - 22 maj 2011 11:26

Borde ha haft "ägglossning" nu.. vaknade med ömma bröst vilket ja alltid gör när ägglossningen varit.. vi myste igår kväll.. drack lite vin med ett par vänner och grillade.. sen när dom gått hem så blev de mys=) och idag är ja lite öm i äggstockarna...

SÅ vi får se.. kanske har haft ägglossning, kanske inte...

Av bfoktober - 17 maj 2011 11:43

Jag sa att ja inte skulle ta något test denna månaden.. men testnarkoman som jag är och blir så fort jag börja känna av att ägglossningen borde va på G så testa jag! vilket ja gjorde men de va ju negativt så. men är bara på dag 15.. å har ja 32-36 dagar så ska ja ändå inte ha ägglossning försen dag 18-19 någongång...

Men ja sa att j inte skulle testa eftersom ja inte använder något hjälpmedel denna månaden. men de sket ju sig!

Av bfoktober - 16 maj 2011 18:04

Det är faktiskt inte alls bra för mig att sitta hemma och göra ingenting, då kommer dom förbaskade tankarna upp.. har inte tänkt jätte mkt på de på länge.. men nu kom de och har suttit i några timmar.. de är förjävligt! orka inte det! ja måste göra något.. har städat huset men de blev ju klart det med!

Och tanken på alla nära som vill/har skaffat barn, det är jobbiga tankar.. de går ju inte vara så glad för dom..

Av bfoktober - 15 maj 2011 10:59

dålig jag har vart på att skriva nu! Har inte haft tid och ork! tänkt mycket på bröllopet som komma skall!!=) nästa sommar iof, men man kan väl aldrig börja planera för tidigt?;)


Tror det är ägglossningstider nu för min del.. haft ägglossningsflytningar i några dagar, även lite hugg i äggstockarna.. men jag tänker inte kolla!

Känns lite som jag tagit en pause denna månaden från barngrejen.. har inte tänkt på det lika mkt när när vi börjat tänka på förlovningen och bröllop.. Det har vart riktigt skönt.. Men nästa månad är vi på gång med pergotime igen...=)

Av bfoktober - 11 maj 2011 13:01

Nu är jag redo! nu kan mensen komma igen , fick hem mina pergotime idag, bara det att ska inte ha mens försen om kanske 3-4 veckor.. men är iaf redo nu, och det är ju iaf bra! Beställde pergotime via apotekets hemsida, och jag beställde dom i lördags och fick dom idag.. Supersnabbt med andra ord=)


Jag brukade fantisera hur det kommer vara att vara mamma. Idag har fantasierna mer gått åt att ja vill jobba med nått annat. hur det kommer gå med utbildningen som ja ska börja till hösten och om jag kommer trivas med mitt val.. Vi kommer få leva fattigt medans ja pluggar, men de är såå värt det om ja kan få heltidjobb efter det.. känns som folk bara tar in timanställda nuförtiden, man får lixom aldrig heltidjobb, sen får man nästan aldrig fast jobb.. så de kommer vara såå värt det.. och den dagen vi får oss en liten bebis kommer pengarna behövas...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Bloggar jag läser

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vill ha barn

http://www.villhabarn.se

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards