bfoktober

Alla inlägg under juni 2011

Av bfoktober - 30 juni 2011 16:08

Jo visst är det de... Pratade med en kompis som har problem med sin kille.. sen hur bra jag och sambon har det och att vi vart ihop i 5 år i December detta året. då sa hon: Då är det väl snart dax att börja tänka på en liten knodd?

Hmm, vad skulle jag svara på det och så fick jag fram: Ja jo men jag tror jag gifter mig först... hmm va de ett bra svar tänkte jag sen? vad skulle jag ha svarat... hon har problem med sin kille och är jätte nära att dom gör slut.. dom ska bli särbo.

Visst ja ska gifta mig om ett år men de kändes ändå konstigt att svara... kan nog bara inte prata om barnlösheten med utomstående ännu.. umgås inte jätte mkt med henne ännu, känner inte henne på det sättet ännu så jag kan göra det..


Var det ett ok svar?

Av bfoktober - 30 juni 2011 08:51

Haft en jobbig natt inatt:( Tror jag vart upp å kissat 4-5 ggr... vaknade varje gång och var superkissenödig! så många ggr???

Och de var inte min diabetes som krabbade heller med blodsockret, för det kollade ja så de va ok...


Aja, vi får se... jobba lite nu!

Av bfoktober - 29 juni 2011 06:54

Nu är det en vecka kvar till BIM. den jobbigaste och tråkigaste tiden på månaden.. man vet ju inte riktigt vad man väntar på, men jag förvänta mig alltid mens... men man har ju alltid litet hopp i bakhuvudet...

igår fick ja som ryck och kramper i nedre magen.. gjorde lite ont.. undrar va de kan varit...


Helgen kommer bli barnpassning, blivit mkt sånt på sista tiden.. men de är kul=)

Av bfoktober - 26 juni 2011 08:31

på självaste midsommarafton tog vi det lugnt. Jag var en tur hos min mormor och morfar och åt gott, dom firade 50 år som gifta=) Sambon var med sin familj, på kvällen återförenades vi och åkte hem till hans familj och grillade, spelade kubb och hade mycket trevlig, jag var nykter, ja tyckte det kändes bäst så denna tiden på månaden...


Igår, lördagen! mamma fick ett infall och ville åka och hälsa på våra kusiner och pappas syster som vi inte träffat på över 10 år, dom har en stuga på Öland, dit har vi bara 12 mil. så vi åkte dit, vilka underbara människor, kände ditekt att ja kunde prata om allt. mamma nämne mina missfall, jag tänkte: nej snälla jag vill inte prata om detta. men så sa pappas syster: ..... fick ett missfall förra veckan. jag tittade på hon som hade fått missfallet, hon tittade på mig, såg ledsen ut. och jag led med henne.. fick sen reda på att dom hade fått ett missfall innan dom lyckades också... sen när de gått en timme kom vi in på ämnet igen, för då sa en av mina kusiner runt 35-40 år kanske. att hon hade fått ett missfall i vecka 17 innan hon fick sin dotter. det här missfallet fick hon i badrummet i stugan, och där kom det mesta ut.. helt sjukt:/ tusan vad ja led med henne..


det var iaf skönt att prata med folk som förstod mig.. ville prata mer med hon som fick missfall förra veckan men ja ville inte sitta och prata när alla satt där, för ja såg att hon va ledsen.

När vi skulle köra blev det kramkalas, hon som fick missfall vecka 17 kramade mig länge och sa : lycka till, hoppas ni lyckas snart.


det va underbara människor som verkligen brydde sig om oss även vi inte träffat dom på över 10 år.. kommer iaf fortsätta hålla kontakten med allihopa, och hela den familjen kommer bli bjudna på bröllopet nästa år=)


Imorgon måndag är de blodprov för att kolla progesteronet om jag ahr haft ägglossning. känner mig så osäker för ja har inte känt av så mycket:/ hoppas hoppas!

nästa pergomånad ska ja inte beställa ägglossningstest. ska försöka att bara va.. inte tänka på det... en kompis som har haft problem i flera år, som sen åt pergo slutade med ägglossningstester, hon hade sitt bröllop att planera, liksom jag. hon blev gravid och fick en dotter...

Av bfoktober - 23 juni 2011 17:03

Ja, då har vi gjort allt vi kunnat för den här månaden... Har knappt känt av någon ägglossning, inte mer än ägglossningsflytningarna.. funderar på om ja verkligen haft nån ägglossning:/ men det återstår att se... på måndag ska jag lämna blodprov för att kolla de..


Sexet däremot har varit jätte bra denna månaden under ägglossningen.. Har inte ens tänkt på att vi hade sex för ägglossningens skull=)


Är det bara jag som blir mer sugen av pergotime? Undrar hur det blir om jag måste ta dubbeldos sen då...


Midsommar imorrn, blir en sväng till min mormor och morfar och vara där med familjen, äta gott och ha trevligt... så de ska nog bli kul=)

Av bfoktober - 21 juni 2011 12:45

Ficik ett starkt plus idag på ägglossningstestet.. typiskt att min sambo ligger sjuk:/ han har ont i halsen och lite så... Ja sa till honom att han måste ta tabletter och vila nu.. för det är ju nu vi måste ha sex för att kunna lyckas.. typiskt att han skulle gå och bli sjuk nu:/

Av bfoktober - 16 juni 2011 14:38






24 tecken på att du är gammal:

1. Du har krukväxter, och samtliga är vid liv.

2. och inga av dom är kaktusar.

3. Du tycker att Blondinbellas blogg är provocerande.

4. 06,00 är numera tiden då din väckarklocka ringer, inte när du brukar gå och lägga dig.

5. Du bryr dig om väderprognoser.

6. Du har faktiskt mat, och inte ansiktsmasker och alkohol i kylskåpet.

7. På apoteket köper du numera främst huvudvärkstabletter, inter kondomer och graviditetstester.

8. Du tycker att "Big Brother" är "omoraliskt". Nej tacka vet du gedigna program som "spårlöst".

9.Du blir förfärad av kvällstidningsrubriker.

10. Du tycker att det är besvärligt att sova på andra ställen än din säng. Det är "inte bra för ryggen".

11.Istället för att säga "Jag ska aldrig mer dricka!" säger du "Jag tål ingenting längre!".

12. När du får höra att din bästa kompis är gravid säger du "Grattis" istället för "Stackars dig".

13. Du minns kasettbandets tid.

14. Och det är inte för att du har sett dem på museum.

15. Du klagar på att det drar, och du menar inte i "sprittarmen".

16. Du äter frukost på morgonen, inte vid lunchtid.

17. Du drabbas av shoppingsug när du ser veckans erbjudande-utskicket från din lokala ICA.

18. Din bästa kompis dejtar någon som är hälften så gammal som dig, och det är inte ens olagligt.

19. Det tar dig alltid minst två kvällar att se klart en filmeftersom du somnar halvvägs genom den.

20. Du har fest och varken grannarna eller polisen ringer på för att be er vara tysta.

21. Gårdsstädning är numera en chans att få "komma ut i luften och umgås med grannarna" och inte längre en andledning att stanna inne en hel dag och kolla på film.

22. Du säger att du tycker Geroge Clooney är het...

23. ....Men vill egentligen hellre ligga med Eric Saade.

24. Du läser hela den här listan i jakt på ett tecken som inte kan appliceras på dig. Du hittar inget!


Och 12 tecken på att du är en snorunge

1. Du fick din bästis att fråga chans åt dig på killen du gillar.

2. Du blir uppriktigt sur när dina föräldrar inte väcker dig med tårta på sängen på din födelsedag. Du hämnas genom att smälla jättehårt i ytterdörren.

3. Du kan alla låtarna i senaste Disneyfilmen utantill (och det är inte för att du sett den med lillasyster)

4. Du svarar på chefens uppmaning om att "Låsa efter dig när du går" med orden " Du kan va en lås!"

5. När du blir förkyld är du övertygad om att det är "pojkbaciller" som gjort dig sjuk- och du syftar inte på könssjukdomar.

6. Om du blir uttråkad under bion viftar du med armarna framför ditt sällskaps ansikte och väser "Luften är fri"

7.Du kan inte minnas en höst utan "idol" på teve.

8. Du minns inte heller Kishti Tomita.

9. Du tänker på rumpor när du ser bloggkategorier som "dagens bak".

10. Du förstår inte vad knapparna på såna där uråldriga mobiler är till för. Dessutom funkar det inte, för det händer inget när du trycker på skärmen.

11. Du förstår inte riktigt poängen med det som vuxna kallar "pennor". Det är väl det man har tangentbord till?.

12. Din mamma högläser den här sidan för dig!


Blev ett lååångt inlägg men de var iaf kul:P

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Bloggar jag läser

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vill ha barn

http://www.villhabarn.se

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards