bfoktober

Alla inlägg under september 2011

Av bfoktober - 29 september 2011 11:12

Nu verkar ägglossningen vara över, men mensvärken sitter kvar, i svank och i magen men mest i svanken... hmm tänk om de kunde vara nått positivt över det hela... men jag tänker inte sitta och hoppas... har annat att tänka på, försöka iaf...


Nu har jag dragit på min mysbyxor så ska ta mig bort till skolan om en stund är de tänkt... blir mysbyxedag, var längesen nu=)


Nu är de bara att vänta in BIM om ca 2 veckor..

Av bfoktober - 28 september 2011 16:45

  det högra är dagens.. helst plötsligt ser inte de andra positiva ut längre..

Av bfoktober - 28 september 2011 16:41

Jag har nog aldrig haft ont vid ägglossning... men har mensvärk, mst i svanken.. gör väldigt ont.. och idag va ägglossningstest starkare än de andra dagarna.. helt klart ett plus... Undrar om de kan va så att de är ägglossning idag även utan pergo? hoppas.. för ont gör det!

Av bfoktober - 27 september 2011 06:57

Såg den dokumentären på 1an igår? Inte jag, men ja kollade däremot på den på internet sen.. den va jätte bra, och jag kände verkligen igen mig i många tankar... om ni inte sett den, kolla på den här:

http://svtplay.se/t/165897/barn_till_varje_pris


Ha en bra dag!

Av bfoktober - 26 september 2011 16:37

  månadens ägglossning.. sista är idag!

Har inte tagit pergotime denna månaden så förväntar mig inget.. men vi gör ett försök... vi väntar en vecka med spermaprovet pga "ägglossningen" men blodproven är lämnade idag=)

Av bfoktober - 22 september 2011 16:32

Fick remisserna för blodprov till mig och sambon idag inför IVF, blev chockad att det gick såå fort för gyn sa i måndags att vi skulle få det,å de bruka ju ta några veckor... så hade dom skriit ett brev att när provsvaren kommit så skickas en remiss till malmö för IVF...känns väldigt spännande faktiskt..


Pratade nyss med mamma och drömde oss bort lite.. hon sa: Då kanske du inte är så liten på ditt bröllop;) eftersom vi gifter oss i Augusti 2012. då sa ja bara att om ja så skulle vara höggravid på mitt bröllop skulle ja bara vara så extremt lycklig, ännu lycligare om de skulle va tvillingar för då slipper ja kanske gå igenom detta igen med tanke på att ja vill ha mer än ett barn... så hoppas kan man ju...


Så då ska vi försöka oss på att lämna spermaprovet på tisdag och ska seom vi fixa blodproverna redan imorrn...  ju fortare desto bättre;)

Av bfoktober - 19 september 2011 12:37

Spolningen är klar, och de var fritt i äggledarna så de är ju bra.. näst blir spermaprov.. ÄNTLIGEN! som jag har väntat att dom ska kolla det... så blikr nog tisdag nästa vecka som vi får köra iväg och lämna det..


Han sa också att eftersom jag tagit tre doser med pergotime och jag har inte blivit gravid och dom hittar inget fel på mig så dom ska skicka hem remisser till lite blodprov sen blir det IVF... 3 fria försök, 50% chans att man blir gravid. fast får åka till malmö å göra det.. vilket är en bit att köra men men.. vi får ta det helt enkelt...

Av bfoktober - 16 september 2011 06:57

klockan 8,30 ska jag vara hos gyn på måndag för att få smärtstillande. sen börjar de spolningen vid 9,00.... låte helgen gå snabbt så det tar slut!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Bloggar jag läser

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vill ha barn

http://www.villhabarn.se

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards