bfoktober

Alla inlägg under december 2010

Av bfoktober - 13 december 2010 12:04

Jag undrar om den drömmen jag drömde kanske betyder något? Hoppas de är något positivt... denna månaden har ja ingen aning  när ja ska ha mens eller ägglossning med tanke på missfallet .. då är de inte såå lätt att veta...


Men har känt av lite öm livmoder nu dom senaste dagarna så kanske är ägglossning nu på G... räknade ut om man räknar missfallet som mens ska ägglossningen vara nu i början av veckan... men ja ahr bestämt för att inte kolla upp något denna månaden...


Har bestämt däremot att ja ska börja med bidrottning igen när mensen kommer och min sambo ska ta folsyra och zink precis som sist när ja blev gravid.. hoppas på positivt en gång till=)

Av bfoktober - 13 december 2010 07:16

Vaknade med ett FAN i huvudet i morse, hade en dröm ja absolut inte ville vakna upp till.. vi hade fått en son. han va blond, hade mycket hår och va blond.. supersöt...

Från början va han adopterad men sen fick ja de till att han va vårt biologiska..

Han hette Lucas, inget vi ens tanket på men de e ganska fint.


Tänkte i drömmen också och frågade mig själv om detta var sant eller om jag drömde. allt va så satans verkliget så ja trodde verkligen de va sant. men icke,.. fan säger ja

Av bfoktober - 12 december 2010 09:28

Hamnade in på denna sidan igår och man blev ju så irriterad och ledsen när jag läste de..

http://fundringar.bloggplatsen.se/2010/12/08/4104851-minerad-mark/


Folk som inte har levt som ofrivilligt barnlös fattar inte hur jävla jobbigt det är, man mår så jävla psykiskt dåligt så det finns inte.. Man längtar varje dag,, man försöker att inte tänka på det men det hoppar upp i hjärnan dagligen ändå!


Igår såg jag en tjej i matbutiken som jag pratat med ett tag, jag sa till henne att hon skulle ta bidrottninggele när dom försökte bli gravida, och hon blev gravid, nu är hon i vecka ca 24-25. Jag blev nästan ledsen och besviken av att bara se henne, så ja hälsade ju inte.. jag orkade inte...

Senaste dagarna har det kommit in i tankarna mer de här, även ja inte skulle tänka på det i december månad, ja lovade mig själv, men det är lättare sagt än gjort när man läser sådana hemska inlägg och ser magar överallt!

Av bfoktober - 8 december 2010 17:56

Såg nyss en film som heter "mother and child" den kan ja rekommendera till er barnlösa, liksom jag.. det var ingen superbra film så men den va väldigt intressant att se... handlade om ett par som inte kunde få barn och skulle adoptera, och även om en tjej som hade opererat sig för att inte kunna få barn som ändå blev gravid.

Det var en gråtafilm för oss barnlösa men ändå ville man fortsätta kolla. man ville veta hur de skulle gå för detta barnlösa paret. det var ett underbart fint slut på denna filmen även att de inte slutade bra i relationen för detta paret.. men aa ni måste se den!

hmm

Av bfoktober - 6 december 2010 19:52

man blir fan deprimerad när man läser att folk som gått i samma klass innan ska ha sitt andra barn... när mn vet att man själv planerade första barnet innan dom ens började planerade... de är så jäkla sorgligt alltså!

Av bfoktober - 2 december 2010 09:42

Det var ett snabbt besök, men känns mycket bättre nu när ja har fått prata min min gynekolog.. Han gjorde ett VUL för att kolla så allt hade kommit ut. Och det hade det=) Sen kände han lite på livmoder å så så allt stod rätt till och det gjorde de!=) Sen pratade vi lite om vad detta missfallet berodde på, och han sa att detta missfallet var ett sånt som alla kan få, de va nått på fostret som inte utvecklats som det ska, så de var inget sånt missfall som ja haft innan som i de flesta fall påverkas av blodproppar i moderkakan.. för ett sånt här missfall kan vem som helst få.. så de känns bra.. han sa att vi gör ett nytt försök att bli gravida och hör av oss till honom när jag blir gravid och börja på samma tabletter med samma dos.. så de är vad vi kommer göra i Januari, börjar försöka igen, nu blir det pause!

Av bfoktober - 1 december 2010 07:26

Imorrn klockan 9.00 är det dax att gå till gyn och följa upp missfallet.. usch, vill inte alls detta.. men ska se om ja kan prata med honom lite om hur vi ska göra nu.. måste väl finnas något dom kan göra.. måste finnas något dom inte har kollat upp.. utredningen kan väl inte va klar efter lite blodprov och en livmodersoperation?

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Bloggar jag läser

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vill ha barn

http://www.villhabarn.se

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards