bfoktober

Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

inskrivningen avklarad=)

Av bfoktober - 14 mars 2012 16:56

Idag ahr vi vart på inskrivning hos barnmorskan=) Fick väga mig, mäta mig, och ett litet stick i fingret och kolla blodtrycket då såklart... sen fick vi med massa papper hem och en bok som jag har fått en gång innan..

Min barnmorska sa att jag är i vecka 11+0 idag.. men enligt min beräkning är jag i vecka 9+5.. Hon räknade dock efter senaste mensen.. får se vad dom säger på fredag för på fredag ska  vi på vårt tredje VUL, känns jättenervöst men ändå spännande.. =)

Halsbrännan kommer till och från nästan dagligen nu och illamåendet brukar mest vara på förmiddagarna men även endel eftermiddagar...


I förmiddags kände ja nått fladder i livmodern och blev helt chockad:O det är ju jätte tidigt för att känna fosterrörelser, men så läste ja sen att man kan tydligen klänna fladder så tidigt eftersom fostret har börjat röra på sig.. tänk om det var det? hmm.. ja de får jag ju aldrig reda på:P


Så nu väntar vi bara in fredagen så jag vet om ja kan avboka IVFsamtalet i malmö som vi skulle på på onsdag nästa vecka... hoppas allt är bra.. men om ja kan lita på mina känslor så kommer allt vara det=) hoppas hoppas... och ja hoppas även att barnmorskan har rätt i sina beräkningar för då tar ja bara progesteron 1 vecka till och de hade varit underbart skönt å sluta med dom...


Hon berättade även att jag kommer få ett ultraljud runt vecka 15 och även kolla fostervattnet för DS eftersom jag är diabetiker så gör dom det i vilket fall..  sen har ja ju RUL som alla andra i runt vecka 18.. sen kommer de bli täta kontroller med mätning av magen och vägning.. och ultraljud ganska ofta...!


HOPPAS HOPPAS allt går som det ska nu!=)

 
 
Mixi

Mixi

14 mars 2012 17:06

Vad roligt! Jag håller tummarna att allt går finemang!! =)

http://mixi.bloggplatsen.se

bfoktober

14 mars 2012 17:14

Tack=)
Alla tummar ja kan få kommer behövas;)

 
Ingen bild

E

16 mars 2012 09:06

Känner verkligen på mig att det går bra! Jag kände med som en fisk i magen väldigt tidigt! Så det är inte alls omöjligt! :)

bfoktober

16 mars 2012 12:58

det gick bra=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfoktober - 8 juni 2015 18:02


Vecka 37 . 36+0 om 4 veckor ät de beräknat att vår lilla flicka kommer :)) ...

Av bfoktober - 10 mars 2015 20:37


Foglossning på hög nivå.. hoppades slippa det även denna gången men icke! Jag växer iaf och lillan i magen mår bra och ebba börja förstå att det är en lillasyster i magen;) ...

Av bfoktober - 4 februari 2015 14:23


Vi är i vecka 19 med ebbas syster/bror :) tiden går verkligen mkt fortare med andra barnet än med första:) det sparkas på för fullt inne i magen och det är så skönt att jag inte behöver oroa mig om bebisen mår bra! Oroar mig dock för diabetesen.. men...

Av bfoktober - 30 december 2014 10:04


Det gick fort.. Tog ut spiralen och fick ingen mens så är nu i v 14. Igår var vi på nubb test och allt såg bra ut med vår kommande nya familjemedlem:) Det är så spännande att vänta barn igen och vi längtat till vi får veta vem du är:) ...

Av bfoktober - 1 oktober 2014 21:11

2 år fyllde hon den 19e.. Förstår inte riktigt att vi har en liten 2 åring i huset nu.. inte lugnt 1 sekund.  Hon kan så mycket och utvecklas hela tiden. ibland sitter hon och räknar upp vad barnen heter på dagis och även namnet på en av fröknarna ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Bloggar jag läser

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vill ha barn

http://www.villhabarn.se

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards