bfoktober

Alla inlägg under november 2010

Av bfoktober - 19 november 2010 07:25

Idag går jag inte i vecka 7.. (6+0)


Kroppen: Man kan känna sig illamående på grund av hormonerna och ha lite molande värk
i underlivet, vilket är helt normalt. Sömnen kan rubbas, ofta beroende på att man måste man gå upp för att kissa. Magen kan kännas uppblåst på grund av att tarmarna arbetar långsammare. Vissa har redan ökat i vikt, men har du problem med illamående och kräkningar är det inte ovanligt att du istället har minskat i vikt. Det kan hjälpa att äta något litet innan du kliver upp ur sängen och att äta många små måltider.

Embryot: Embryot är nu en centimeter långt. Handled och fingrar skapas och händer och fötter kan urskiljas som små paddlar. Ansiktet börjar ta form och ögonen kan ses som små fördjupningar. Inne i huvudet finns det något som liknar blåsor, det ska senare bli hjärnan. Här kan man med ultraljud se embryots hjärtaktivitet.

Av bfoktober - 18 november 2010 15:30

Jag har funderat på att byta namn på min blogg, jag är ju inte under utredning längre, jag är ju faktiskt gravid, men tänkte vänta till jag sett pyret den 2e december iaf, så jag vet säkert att det finns något där... Någon som har några förslag?

Verka ju inte fungera med å,ä eller ö så måste ha något namn utan dom bokstäverna:P

Av bfoktober - 17 november 2010 19:11

Vissa dagar känner jag av både illamående, trötthet och ömma bröst.. vissa dagar känner jag ingeinting, idag harvarit en sån dag, inget illamående, inte så jätte mycket trötthet, och väldigt liite ömma bröst.. Tröttheten skulle nog ändå varit där idag i vilket fall eftersom man sutter ner i en kurssal hela dagen.. då blir man seg å trött...

Men flytningarna sitter där hela dagarna... Massa!!!! örk va äckligt de är!

Och sen är ja extremt uppsvullen, mest på kvällarna men även lite på morgonen..


Just nu längtar ja bara till den 2e december så ja får veta om fostret lever.. vågar inte hoppas för mycket ännu...

..

Av bfoktober - 16 november 2010 19:52

Vilken lättnad de mär när illamåendet inte kommer försen på kvällen, man slipper de hela dagen på jobbet... det negativa är att ja vaknar ibland av de på nätterna, men kvällarna är ju skitsamma=)

Har bli vit väldigt uppsvullen med, ömma bröst och väldigt väldigt trött!

Av bfoktober - 14 november 2010 08:29

Idag, vaknade jag först halv 4 på morgonen, mådde illa som bara den å de försvann inte, men kunde iaf somna om till slut, sen vaknade jag halv 7 och mådde lika illa då, ville inte försvinna då heller.. till slut efter 30-40 minuter försvann de men då skulle jag ändå upp så kunde ju inte somna om ändå... bruka bli en bra dag efter ett morgonillamående, bruka inte må illa så mycket på dagen när de är så, så hoppas på en bra dag idag=)

5+1

Av bfoktober - 13 november 2010 14:40

Ungefär klockan 6 kan klockan nog varit när jag vaknade å mådde fruktansvärt illa... efter de har de inte varit något sånt idag.. men har blivit trött som vanligt, bruka bli de mellan 1-2, trött å fryser å vill helst bara sova... blir nog  soffan en stund snart..


Skönt att tiden går fort iaf.. gick in vecka 6 igår enligt min beräkning och vecka 7 enligt barnmorksans beräkning...

Fick reda på graviditeten i 3+1 tror ja det var.. så tiden ahr gått fort iaf=) hoppas det fortsätter så=)

Av bfoktober - 12 november 2010 16:25

5+0 idag enligt min egna beräkning, Banrmorksan säger 6+0 men jag rättar mig efter min beräkning så jag inte bli besviken på VUL ifall dom skulle flytta bak mig .. är bäst så=)

Blodsockret sjunker å håller på pga min diabetes, men de går iaf inte uppåt åå det är viktigast=)

Illamåendet har satt fart ordentliget idag, tur jag inte mår så illa så ja kräks ännu... Men de har suttit i hela dagen och hela förmiddagen var jag supertrött, har känt mig som en zombi på jobbet... men framåt 2 piggnade jag till lite grann...=)

Av bfoktober - 11 november 2010 15:24

Tror inte ja behöver oroa mig egentligen, brösten ömmar igen, när ja har bh på mig iaf... Sen så fick ja en orolig växtvärk innan, som en mensvärk, värkte både i livmoder och i svanken. läste att de e så en växtvärk kan kännas... och så extremt uppsvullen, eftermiddagen/kvällen... har blivit redan idag=)

hade en aning illamående innan också=)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Bloggar jag läser

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vill ha barn

http://www.villhabarn.se

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards