bfoktober

Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

en kul grej!

Av bfoktober - 16 juni 2011 14:38






24 tecken på att du är gammal:

1. Du har krukväxter, och samtliga är vid liv.

2. och inga av dom är kaktusar.

3. Du tycker att Blondinbellas blogg är provocerande.

4. 06,00 är numera tiden då din väckarklocka ringer, inte när du brukar gå och lägga dig.

5. Du bryr dig om väderprognoser.

6. Du har faktiskt mat, och inte ansiktsmasker och alkohol i kylskåpet.

7. På apoteket köper du numera främst huvudvärkstabletter, inter kondomer och graviditetstester.

8. Du tycker att "Big Brother" är "omoraliskt". Nej tacka vet du gedigna program som "spårlöst".

9.Du blir förfärad av kvällstidningsrubriker.

10. Du tycker att det är besvärligt att sova på andra ställen än din säng. Det är "inte bra för ryggen".

11.Istället för att säga "Jag ska aldrig mer dricka!" säger du "Jag tål ingenting längre!".

12. När du får höra att din bästa kompis är gravid säger du "Grattis" istället för "Stackars dig".

13. Du minns kasettbandets tid.

14. Och det är inte för att du har sett dem på museum.

15. Du klagar på att det drar, och du menar inte i "sprittarmen".

16. Du äter frukost på morgonen, inte vid lunchtid.

17. Du drabbas av shoppingsug när du ser veckans erbjudande-utskicket från din lokala ICA.

18. Din bästa kompis dejtar någon som är hälften så gammal som dig, och det är inte ens olagligt.

19. Det tar dig alltid minst två kvällar att se klart en filmeftersom du somnar halvvägs genom den.

20. Du har fest och varken grannarna eller polisen ringer på för att be er vara tysta.

21. Gårdsstädning är numera en chans att få "komma ut i luften och umgås med grannarna" och inte längre en andledning att stanna inne en hel dag och kolla på film.

22. Du säger att du tycker Geroge Clooney är het...

23. ....Men vill egentligen hellre ligga med Eric Saade.

24. Du läser hela den här listan i jakt på ett tecken som inte kan appliceras på dig. Du hittar inget!


Och 12 tecken på att du är en snorunge

1. Du fick din bästis att fråga chans åt dig på killen du gillar.

2. Du blir uppriktigt sur när dina föräldrar inte väcker dig med tårta på sängen på din födelsedag. Du hämnas genom att smälla jättehårt i ytterdörren.

3. Du kan alla låtarna i senaste Disneyfilmen utantill (och det är inte för att du sett den med lillasyster)

4. Du svarar på chefens uppmaning om att "Låsa efter dig när du går" med orden " Du kan va en lås!"

5. När du blir förkyld är du övertygad om att det är "pojkbaciller" som gjort dig sjuk- och du syftar inte på könssjukdomar.

6. Om du blir uttråkad under bion viftar du med armarna framför ditt sällskaps ansikte och väser "Luften är fri"

7.Du kan inte minnas en höst utan "idol" på teve.

8. Du minns inte heller Kishti Tomita.

9. Du tänker på rumpor när du ser bloggkategorier som "dagens bak".

10. Du förstår inte vad knapparna på såna där uråldriga mobiler är till för. Dessutom funkar det inte, för det händer inget när du trycker på skärmen.

11. Du förstår inte riktigt poängen med det som vuxna kallar "pennor". Det är väl det man har tangentbord till?.

12. Din mamma högläser den här sidan för dig!


Blev ett lååångt inlägg men de var iaf kul:P

 
 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

17 juni 2011 08:58

Hihi, 15/24 på första och 0/12 på andra :D

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

bfoktober

17 juni 2011 14:44

Haha jag hade mycket mer än så:P
Kram

 
amanda

amanda

18 juni 2011 00:18

Haha 10/24 på första och 0/12 på andra. Men jag känner mig rätt barnslig, eller, jag vet att jag är rätt barnslig av mig. Fast inte på ett omoget vis. Om du förstår hur jag menar ;-)

http://amandabergklint.bloggplatsen.se

bfoktober

20 juni 2011 06:51

man ska va barnslig:P man behöver inte ha ett vuxet beteende.. de kommer ja aldrig ha=)

 
Linda

Linda

18 juni 2011 19:43

HAHA, jag hittar 1.. "min klocka ringar 6" men annars är ju ung som fan då =)
Klart!

http://Kickedocka.bloggplatsen.se

bfoktober

20 juni 2011 06:51

haha=)

 
Linda

Linda

18 juni 2011 19:44

pallar ej läsa den andra, ska se på film =)

http://Kickedocka.bloggplatsen.se

bfoktober

20 juni 2011 06:51

ta de en annan gång;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfoktober - 8 juni 2015 18:02


Vecka 37 . 36+0 om 4 veckor ät de beräknat att vår lilla flicka kommer :)) ...

Av bfoktober - 10 mars 2015 20:37


Foglossning på hög nivå.. hoppades slippa det även denna gången men icke! Jag växer iaf och lillan i magen mår bra och ebba börja förstå att det är en lillasyster i magen;) ...

Av bfoktober - 4 februari 2015 14:23


Vi är i vecka 19 med ebbas syster/bror :) tiden går verkligen mkt fortare med andra barnet än med första:) det sparkas på för fullt inne i magen och det är så skönt att jag inte behöver oroa mig om bebisen mår bra! Oroar mig dock för diabetesen.. men...

Av bfoktober - 30 december 2014 10:04


Det gick fort.. Tog ut spiralen och fick ingen mens så är nu i v 14. Igår var vi på nubb test och allt såg bra ut med vår kommande nya familjemedlem:) Det är så spännande att vänta barn igen och vi längtat till vi får veta vem du är:) ...

Av bfoktober - 1 oktober 2014 21:11

2 år fyllde hon den 19e.. Förstår inte riktigt att vi har en liten 2 åring i huset nu.. inte lugnt 1 sekund.  Hon kan så mycket och utvecklas hela tiden. ibland sitter hon och räknar upp vad barnen heter på dagis och även namnet på en av fröknarna ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Bloggar jag läser

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vill ha barn

http://www.villhabarn.se

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards