bfoktober

Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

midsommarhelgen

Av bfoktober - 26 juni 2011 08:31

på självaste midsommarafton tog vi det lugnt. Jag var en tur hos min mormor och morfar och åt gott, dom firade 50 år som gifta=) Sambon var med sin familj, på kvällen återförenades vi och åkte hem till hans familj och grillade, spelade kubb och hade mycket trevlig, jag var nykter, ja tyckte det kändes bäst så denna tiden på månaden...


Igår, lördagen! mamma fick ett infall och ville åka och hälsa på våra kusiner och pappas syster som vi inte träffat på över 10 år, dom har en stuga på Öland, dit har vi bara 12 mil. så vi åkte dit, vilka underbara människor, kände ditekt att ja kunde prata om allt. mamma nämne mina missfall, jag tänkte: nej snälla jag vill inte prata om detta. men så sa pappas syster: ..... fick ett missfall förra veckan. jag tittade på hon som hade fått missfallet, hon tittade på mig, såg ledsen ut. och jag led med henne.. fick sen reda på att dom hade fått ett missfall innan dom lyckades också... sen när de gått en timme kom vi in på ämnet igen, för då sa en av mina kusiner runt 35-40 år kanske. att hon hade fått ett missfall i vecka 17 innan hon fick sin dotter. det här missfallet fick hon i badrummet i stugan, och där kom det mesta ut.. helt sjukt:/ tusan vad ja led med henne..


det var iaf skönt att prata med folk som förstod mig.. ville prata mer med hon som fick missfall förra veckan men ja ville inte sitta och prata när alla satt där, för ja såg att hon va ledsen.

När vi skulle köra blev det kramkalas, hon som fick missfall vecka 17 kramade mig länge och sa : lycka till, hoppas ni lyckas snart.


det va underbara människor som verkligen brydde sig om oss även vi inte träffat dom på över 10 år.. kommer iaf fortsätta hålla kontakten med allihopa, och hela den familjen kommer bli bjudna på bröllopet nästa år=)


Imorgon måndag är de blodprov för att kolla progesteronet om jag ahr haft ägglossning. känner mig så osäker för ja har inte känt av så mycket:/ hoppas hoppas!

nästa pergomånad ska ja inte beställa ägglossningstest. ska försöka att bara va.. inte tänka på det... en kompis som har haft problem i flera år, som sen åt pergo slutade med ägglossningstester, hon hade sitt bröllop att planera, liksom jag. hon blev gravid och fick en dotter...

 
 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

26 juni 2011 21:46

Vad skönt att du hittat någon du känner att du kan anförtro dig åt, som vet vad ni går igenom. Hoppas ni kan träffas mer på tumanhand.
Kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

bfoktober

27 juni 2011 06:49

det hoppas jag med..
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfoktober - 8 juni 2015 18:02


Vecka 37 . 36+0 om 4 veckor ät de beräknat att vår lilla flicka kommer :)) ...

Av bfoktober - 10 mars 2015 20:37


Foglossning på hög nivå.. hoppades slippa det även denna gången men icke! Jag växer iaf och lillan i magen mår bra och ebba börja förstå att det är en lillasyster i magen;) ...

Av bfoktober - 4 februari 2015 14:23


Vi är i vecka 19 med ebbas syster/bror :) tiden går verkligen mkt fortare med andra barnet än med första:) det sparkas på för fullt inne i magen och det är så skönt att jag inte behöver oroa mig om bebisen mår bra! Oroar mig dock för diabetesen.. men...

Av bfoktober - 30 december 2014 10:04


Det gick fort.. Tog ut spiralen och fick ingen mens så är nu i v 14. Igår var vi på nubb test och allt såg bra ut med vår kommande nya familjemedlem:) Det är så spännande att vänta barn igen och vi längtat till vi får veta vem du är:) ...

Av bfoktober - 1 oktober 2014 21:11

2 år fyllde hon den 19e.. Förstår inte riktigt att vi har en liten 2 åring i huset nu.. inte lugnt 1 sekund.  Hon kan så mycket och utvecklas hela tiden. ibland sitter hon och räknar upp vad barnen heter på dagis och även namnet på en av fröknarna ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Bloggar jag läser

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vill ha barn

http://www.villhabarn.se

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards