bfoktober

Alla inlägg under januari 2012

Av bfoktober - 9 januari 2012 06:45

I lördags var vi med sambons familj, vi bowlade och åt thaimat=) Mycket trevligt!

Igår tog vi en tur till mina föräldrar, mormor och morfar kom också dit!=) så vi åt middag där... mycket trevligt=)  Men jag kan tycka att det kan bli liiite för mycket snack om vissa ämnen, tur man kan lämna rummet när det börjar bli jobbigt... Min syster som ni alla vet är ju gravid, vecka 18 går hon in i på tisdag.. och mamma och hon sitter enbart och prata om  detta, jag tycker väl de e kul att prata jag med om detta och spännande, men i  mitt fall kan det bli för mycket för mig så jag orkar bara inte, till slut sitter ja bara där å lyssna och säkert bara ser deppig ut... kom på mig själv igår när man andra syster frågade "Vad är det ......?" då satt jag och bara stirrade och kollade ner i marken...

Nää, till viss del är det kul men inte heeela tiden när man träffas!


Inatt har jag legat med en mensvärk liknande ömhet i magen, har aldrig haft så här ont av pergotime, så då blev de ju sömnsvårigheter av det, denna natten med... vilket känns kasst för jag har ett stort prov imnorrn som ja måste orka plugga på idag!!!

Nu har ja mest träningsvärkliknande smärta... kanske har ja ägglossning denna gången?

Av bfoktober - 4 januari 2012 16:46

Ja, imorrn och fredag är vi lediga från skolan så nu tar jag helg!... eller nästan, ska jobba lite fredag kvällen å nån timme på söndagen men de är ju knappt nånting=)


Imorrn tar jag och min syster en tripp till våra föräldrar är det tänkt=) har hemstudier egentligen men får helt enkelt ta med böckerna till dom och få lite pluggat där!


Pratade nyss med mormor i telefon, jag skulle se om vi kunde köra förbi dom imorrn och lämna lite grejer som hon har här från julafton, då frågade hon hur det gick för oss.. och ja sa de att provsvaren är klara så nu ska dom skickas till malmö.. sen sa hon "och då gör dom äggplock sen då?"

Åh nej sa jag, det blir en längre resa en så, måste först ta alla hormoner och mediciner innan dom kan göra nått äggplock.. och vi måste på besök hos läkaren några gånger innan med, och det är ju en bit att åka så vi måste ta ledigt för att göra allt med.... Hon sa att det låter komplicerat och jobbit för oss men hon sa också att hon hoppas helt klart att det är värt det... vilket jag också känner... allt detta MÅSTE vara värt att vi gör detta.. hoppas på att det leder till rätt sak, en liten knodd!


Har fått ganska mkt hopp på de här med IVFen eftersom det är såå många som lyckats med det.. man hör från många att den och den lyckades med IVF, många som man inte ens visste hade problem... men men

Av bfoktober - 1 januari 2012 17:42

Innan var jag å min sambo ute och gick med hunden, gick och planerade vad som ska hända under 2012.


*Göra IVF-behandling(ar) och förhoppningsvis få bli gravid och få behålla barnet.

*Jag ska bli moster

*Vi ska gifta oss

*Funderingar på att skaffa en hund till


Så, vi får hoppas att allt kommer att bli av, har mer planeringar men inget som är lika "viktigt".

Av bfoktober - 1 januari 2012 11:47

Ja, då var det nya året här!

Första pergotimetabletten är tagen, så nu hoppas jag såklart på en bra start på detta året!


God fortsättning alla fina bloggvänner<3

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Bloggar jag läser

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vill ha barn

http://www.villhabarn.se

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards