bfoktober

Direktlänk till inlägg 21 september 2012

Världens finaste flicka har kommit till världen!

Av bfoktober - 21 september 2012 10:37

3 veckor för tidigt kom hon ut! I onsdags den 19 september kände jag att något inte stod rätt till i magen! Och de var tur att jag bestämde mig för att ringa förlossningen och säga att jag inte känt av barnet under natten eller hela morgonen.. Vi fick komma in direkt och dom kopplade mig till ctg, den blev inte godkänd, då började vi känna oss något nervösa. Men vi fick komma in på ultraljud direkt där både läkare 1 och 2 konstaterade att flödet i navelsträngen inte såg bra ut! Då blev vi rädda! Dom sa att ett kejsarsnitt kommer att bokas samma dag. Ca 1och en halv timme senare låg jag på operationsbordet och fick en ryggbedövning, jag kände att Är detta verkligen sant? Går vi igenom detta? Eller är detta bara en dum konstig dröm som jag snart kommer vakna upp ifrån? Jag väntade på att vakna men inget hände.. Helt overkligt!! Istället fick jag en stor hemsk nål i ryggen somgjorde riktigt ont.. Känseln försvann från magen och ner. Jag låg och tittade på Mattias hela tiden. Jag har ju lärt mig på föräldrarkursen att inte titta upp i operationslampan för då ser man rätt ner i magen.. Men ändå kikade ja ibland.. Trodde ju fortfarande att allt bara var en dröm.. Dom drog och slet kände jag.. Men det gjorde inte ont.. Efter några minuter tog dom Mattias med sig och gick ut.. Långa sekunder tills jag hörde skrik från rummet bredvid.. Ebba andades inte när hon kom ut direkt. En sköterska kom in och sa att min man hh ade nästan tippat av så han satt på en stol och drack vatten.. Men min dotter lever! Jag blev igensydd och åkte upp tillåtet rum på förlossningen.. Efter nån timme fick ja träffa henne.. Fick hålla henne i 10 sekunder max.. De gick fort och jag kunde inte sluta gråta.. Det häll i i flera timmar.. Fick sen reda på att hennes blodsocker hade varit jättelågt när hon kom ut. Vi fick ligga kvar i Karlskrona över natten men vi fick inte ha ebba hos oss:-(oss dagen efter fick vi åka ambulans till lund eftersom jag inte kunde sitta upp i en bil så länge.. Jag passade på att sova hela vägen.. Vi kom fram runt 16 och trodde att ebba redan skulle va framme men fick reda på att hon inte skulle komma fram försen senare samma kväll.. Nu ligger vi på förlossningen och ebba på neonatal och vi får gå ner träffa henne så mkt vi vill. Men inte hålla henne då hon ligger med massa slangar.. Men är stabil.. Det går framåt:-) jag har ont men är stolt att jag klarade stå upp i duschen å duscha själv imorse.. Jag försöker komma igång med bröstmjölk med pump men har än änsålängebara fått utdroppar.. Så hon får just nu donerad bröstmjölk.. Men de ska nog snart sätta igång.. Jag har skrivit allt från mobilen så om de ser konstigt ut så är de därför..

 
 
Ingen bild

Angelica

21 september 2012 11:10

Fan vad jag sitter här och gråter med er nu :( Så hemskt sånt här är..
Hoppas ni får ha henne hos er snart.
Va inte orolig för bröstmjölken, den satte igång på mig när Olivia började amma. Inte innan.. :)

Finns för er gumman <3

 
Nelin

Nelin

21 september 2012 12:40

Nämen vad dramatiskt, jag hoppas att allt går bra och att ni får gosa rejält snart! Och grattis till världens mest efterlängtade lilla bebis!

http://bloggmorsorna.se/nelin

 
Ingen bild

Lovisa

21 september 2012 16:25

Vad skönt att allt gick bra trots allt. Det måste ha varit (och är säkert) en oerhört jobbig och stressig sak att gå igenom. All lycka till er i framtiden, hoppas att ni snart får hålla i er lilla flicka. /Lovva

 
Evelina

Evelina

21 september 2012 16:28

Lottie! Vad glad jag blir av att det mitt i allt kaos har gått rätt till, att du känt oro, kontaktat förlossningen och fått omedelbar respons! Vad läskigt det måste ha varit i onsdags, men vad härligt att allt ändå verkar gå bra! Förstår om du längtar efter att få krama och gosa med Ebba, snart kommer det! Stora stora styrkekramar till dig! <3

http://cuteewe.blogg.se

 
Ingen bild

Lizette

21 september 2012 19:37

har ramlat in på din blogg ochföljt den ett par veckor. väntar själv barn och blir skraj när jag läser om er mardröm. men mitt i allt elände så har ni ettunderbart litet mirakel hos er som får vara värt all smärta. snart är ni hemma med ert gull. Lycka till och hoppas snart ni har ebba i er famn. styrka till er! kram

 
A

A

24 september 2012 19:36

Grattis till er lilla tjej!! Var längesedan jag besökte din blogg nu. Vilken traumatisk förlossning. Tur allt gick bra med er!! Hoppas ni mår bra och att ni snart är hemma igen :-)

Kram

http://www.hjartatbloder.bloggplatsen.se

bfoktober

29 september 2012 12:12

Tack så mkt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfoktober - 8 juni 2015 18:02


Vecka 37 . 36+0 om 4 veckor ät de beräknat att vår lilla flicka kommer :)) ...

Av bfoktober - 10 mars 2015 20:37


Foglossning på hög nivå.. hoppades slippa det även denna gången men icke! Jag växer iaf och lillan i magen mår bra och ebba börja förstå att det är en lillasyster i magen;) ...

Av bfoktober - 4 februari 2015 14:23


Vi är i vecka 19 med ebbas syster/bror :) tiden går verkligen mkt fortare med andra barnet än med första:) det sparkas på för fullt inne i magen och det är så skönt att jag inte behöver oroa mig om bebisen mår bra! Oroar mig dock för diabetesen.. men...

Av bfoktober - 30 december 2014 10:04


Det gick fort.. Tog ut spiralen och fick ingen mens så är nu i v 14. Igår var vi på nubb test och allt såg bra ut med vår kommande nya familjemedlem:) Det är så spännande att vänta barn igen och vi längtat till vi får veta vem du är:) ...

Av bfoktober - 1 oktober 2014 21:11

2 år fyllde hon den 19e.. Förstår inte riktigt att vi har en liten 2 åring i huset nu.. inte lugnt 1 sekund.  Hon kan så mycket och utvecklas hela tiden. ibland sitter hon och räknar upp vad barnen heter på dagis och även namnet på en av fröknarna ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Bloggar jag läser

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vill ha barn

http://www.villhabarn.se

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards