bfoktober

Direktlänk till inlägg 4 mars 2011

tiden går

Av bfoktober - 4 mars 2011 06:51

Guud vad veckorna går snabbt, snart är man väl 40 år och sitter här utan unge..


Nej nu ska vi inte säga så, men känns ju så ibland.. Skönt att det är helg iaf, men blir en ganska lugn helg och de e skönt=)


Sen måndag ringer ju min gynekolog till mig, är lite smått nervös vad han kommer säga. ja vill ju ha nått som ökar mina chanser att bli gravid. och som fixar till min ägglossning. och de va ju pergotime ja tänkte på direkt.

Men många säger att de har utgått? att de inte finns längre på apoteken. Men sen sa någon att de finns nu... Finns det? ni som tar det.

 
 
M

M

4 mars 2011 08:38

När jag tog dom för några månader sedan var det alltid problem med att få dom. Det svaret jag fick på Apoteket var att de var slut hos leverantören. Men de verkar ta slut hela tiden numera... Det finns som man kan beställa via nätet som har samma verksamma substans som i Pergotime men heter något annat (man behöver inget recept). Men jag hade nog frågat en läkare först innan jag beställt dom. Det kanske finns andra liknande preparat du kan ta? Har du pratat med läkaren om det?

Kram!!

http://myhartfordhome.blogspot.com

bfoktober

4 mars 2011 13:18

Men vad heter dom tabletterna då som är receptfria? nej ja ahr inte gjrot det, jag har en telefontid med honom på måndag så då ska ja se vad han säger.
Kram

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

4 mars 2011 11:40

Sådär håller det på hela tiden. De tar slut och sen kommer de tillbaka i lager efter ett tag. Jag brukade ringa runt till apoteken i närheten (och även långt bort, man är ju desperat. Apoteken kan nämligen lägga undan några paket åt dig. Om du får ett recept på flera paket så ta ut alla för de kommer att ta slut igen.

Hoppas du får ett bra och givande samtal på Måndag vännen!
Kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

bfoktober

4 mars 2011 13:18

a ok..ja det hoppas jag verkligen.. vill inte hålla på månad efter månad med dessa ägglossningstesten som inte gör ett skit:/
Kram

 
M

M

5 mars 2011 13:34

http://www.eurodrugstore.eu/womens-health__16__se/clomifene__553.html
Tabletten heter clome och har samma verksamma substans som Pergotime (se länken ovan, kunde dock ej länka). Men jag hade pratat med en läkare först för att höra vad h*n tror.
Märkligt att de hela tiden tar slut, men apotekspersonalen brukar kunna hjälpa till och beställa om det finns på andra apotek.

Kram

http://myhartfordhome.blogspot.com

bfoktober

5 mars 2011 16:05

ska prata med honom om detta.. de kanske finns pergotime inne här iaf.. man vet ju inte.. vet ju inte ens om ja får det...

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfoktober - 8 juni 2015 18:02


Vecka 37 . 36+0 om 4 veckor ät de beräknat att vår lilla flicka kommer :)) ...

Av bfoktober - 10 mars 2015 20:37


Foglossning på hög nivå.. hoppades slippa det även denna gången men icke! Jag växer iaf och lillan i magen mår bra och ebba börja förstå att det är en lillasyster i magen;) ...

Av bfoktober - 4 februari 2015 14:23


Vi är i vecka 19 med ebbas syster/bror :) tiden går verkligen mkt fortare med andra barnet än med första:) det sparkas på för fullt inne i magen och det är så skönt att jag inte behöver oroa mig om bebisen mår bra! Oroar mig dock för diabetesen.. men...

Av bfoktober - 30 december 2014 10:04


Det gick fort.. Tog ut spiralen och fick ingen mens så är nu i v 14. Igår var vi på nubb test och allt såg bra ut med vår kommande nya familjemedlem:) Det är så spännande att vänta barn igen och vi längtat till vi får veta vem du är:) ...

Av bfoktober - 1 oktober 2014 21:11

2 år fyllde hon den 19e.. Förstår inte riktigt att vi har en liten 2 åring i huset nu.. inte lugnt 1 sekund.  Hon kan så mycket och utvecklas hela tiden. ibland sitter hon och räknar upp vad barnen heter på dagis och även namnet på en av fröknarna ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Bloggar jag läser

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vill ha barn

http://www.villhabarn.se

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards