bfoktober

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av bfoktober - 1 mars 2011 14:55

började fundera. det är väl så att gyn måste gå vidare med vår utredning om vi ber om det.. för sist sa han ju bara att vi skulle höra av oss när vi blir gravida.. men vi vill ju fortsätta utredningen.. jag vill inte gå och vänta.. ja behöver ju hjälp att bli gravid.. för 3 av 4 ggr hart ja tagit hjälp av hälsokost.. man vet ju iof inte om detär det som hjälpt till men troligtvis är det så..


Nu tar jag inga hälsokost alls denna månaden, och ja skiter fullständigt i dessa ägglossningstest.. ja vänta och se va gyn har att säga.. för jag vill att sambon ska få lämna ett prov så vi kan utesluta det... och om det nu skulle ligga ett fel där så vill ja att vi ska få den hjälp vi behöver, istället för att hålla på såhär.. gå å vänta och bli gravida när de kanske finns ett fel som vi inte ens vet om..


om jag har turkanske ja kan få pergotime.. ägglossningen har varit konstig senaste månaderna.. och mina cykler oregelbundna.. och de kommer ja säga till honom och fråga om de finns något vi kan göra för att öka min fertilitet.. för ja vill att något ska hända...


Man läser om gamla kompisar som blir gravida en efter en.. dom får både sitt första och sitt andra barn innan vi hinner få vårat första.. och ändå planerade vi långt innan... ja vill att mina föräldrar ska få bli mormor och morfar.. och sambons föräldrar ska bli farmor och farfar... jag vill intew vänta flera år till på att vi ska lyckas.. jag vill helst inte adoptera, jag vill ha egna barn. som liknar oss till både sätt och utseende... man tänker lixom kommer vi nånsin få det? när de blir så här.. de måste ju finnasnågot fel tycker man.. men vad???

gyn

Av bfoktober - 1 mars 2011 08:49

Jag mailade kvinnikliniken igår och skrev:


Hej!

Vi började våran missfallsutredning för ett år sedan, jag har sammanlagt hade 4 missfall.
Men nu har det inte velat hända något på ett tag, och jag har även haft lite problem att hitta min ägglossning efter senaste missfallet som var i november- December.
Jag tänkte om min sambo kanske borde lämna ett spermaprov också? han har nämligen inte fått göra det ännu? Vi vill fortsätta utredningen och få hjälp så att det kan hända något positivt snart.
Har nämligen inte hört något från våran gynekolog heller.

MVH
***********


Imorse klockan 06,59 ringde dom, och eftersom jag är ledig idag så låg ju jag självklart och sov då. Han ringde 06,59 och 07,00. lite tidigt kan ju jag tycka att ringa folk men men...

dom hade mailat mig sen iaf och skrivit:


Hej!
Har försökt ringa dig, men inget svar.
Har bokat en telefontid till dig  7/3 ca 15.30 då dr ******** kommer att ringa upp dig.
Mvh
*** *********
Avdchef
Så vi får se vad han säger.. ska skriva upp lite punkter jag vill ta upp med honom då.. tur att ja slutat att jobba vid den tiden och är hemma!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Bloggar jag läser

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vill ha barn

http://www.villhabarn.se

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards