bfoktober

Alla inlägg under november 2011

Av bfoktober - 8 november 2011 06:56

Nu när jag vaknade känner jag ett obehag i äggstockarna, även ont i svanken. undrar om de är idag ägglossningen sker då=)

Usch hade så gärna velat ligga kvar i sängen idag! men måste till skolan för vi har prov nu på morgonen...

Av bfoktober - 7 november 2011 13:44

Hade starkt plus på ägglossningen igår och idag är det lika starkt, så de borde inträffa snart.. så här ser du ut idag

 


så det är bara att fortsätta;)

Av bfoktober - 6 november 2011 18:26

Idag var det ett starkt plus på ägglossningsstickan..  bruka få plus på dag 18 med pergotime men idag är det dag 16. så det är 2 dagar tidigare vilket känns bra=) vi kör den här varannan dag metoden och har gjort hela månaden än sålänge.. vi myste igår/inatt.. så ikväll blir det inget men däremot imorrn vilket känns bättre eftersom ägglossning sker 24-48 timmar efter ett plus...


Så nu är det bara att försöka ett par ggr till sen har vi gjort vad vi kunnat denna månaden, så får jag vänta på ett samtal från malmö inför IVF sen.. om det inte tar sig på detta försöket vill säga...

Av bfoktober - 6 november 2011 13:26

Jag vill mest säga Stort Grattis till EVL som äntligen plussade idag=) Blev så glad när jag läste det! Fick hopp om vårt första IVF nu=) Hoppas det kommer gå bra!!!!

Av bfoktober - 5 november 2011 10:12

Ägglossningsflytningarna har kommit, väntar ägglossning i början på nästa vecka tror jag. har börjat testa med ägglossningstest även jag inte skulle det... svårt att hålla mig ifrån de där... är en sån som bara vill veta när saker inträffar!


Tänker mycket på hon som är gravid, jag hoppas för hennes skull att det kommer gå bra, att hon ska slippa samma skit som vi genomgår, det önskar man ingen, men är faktiskt avundsjuk. Men vad ska man göra lixom? hon är i vecka 7-8 nu enligt beräkningen, så hon kom ganska långt innan hon testade. så, jag hoppas för henne nu..


Idag ska jag ta och köra bort o jobba några timmar så ja slipper de imorrn, för imorrn kommer jag vara sjukt trött för ikväll blir de födelsedagsfest sen utgång hos en vi känner=) tänkte ta de lite lugnt med alkoholen ikväll men dricker väl lite iaf, så man blir lite social.. har svårt att prata med folk som jag inte känner jätte bra..


Dessutom ska vi hem till sambons föräldrar imorrn och göra suchi eller hur det stavas, vilken inte är det godaste jag ätit precis, men får väl försöka lite och det kanske inte är så jättegott om man mår illa...


På tal om illamående, jag mår grymt illa denna kuren av pergotime, det är helt sjukt, har faktiskt inte gjort det innan på några av de andra 4 kurerna, tänk om de kunde betyda nått bra.. Hade varit skönt att slippa IVF:en och hinna bli gravid innan men det kan jag nog se i stjärnorna efter!


Nej, dax att jobba och när ja kommer tillbaka ska ja ta ett ägglossningstest!

Av bfoktober - 4 november 2011 12:24

Att hon skulle bli gravid före mig, MEN, jag har bestämt att jag inte tänker deppa ihop, jag har bestämt att jag tänker vara glad för hennes skull! jag blev lite sådär först när hon messade och frågade mig om clearblue kan visa fel, då visste ja att hon hade fått plus, visste dock redan innan det som hon inte visste, 3 veckor försenad mens, stora ömma bröst, illamående morgon å kväll.. då fattade ja direkt. de kan bli jobbigt när magen börja växa, men ja tänker stötta henne i detta,  eftersom hon tycker att hon är för ung och ville inte alls detta ännu, men så hände det. därför tänker ja stötta henne så gott jag kan!


Och med "henne" menar jag en väldigt nära person, men vill inte skriva ut det här ännu för vissa som läser detta känner mig...

Av bfoktober - 3 november 2011 16:38

Stod i brevet om spermaprovet att det var väsentligen bra? vadå väsentligen? kan dom inte använda ord så man förstår vad dom menar? fick bara fram att synonymen till väsentligen är i stort sett? och i stort sett, kan man säga de om ett provsvar? hmm, vad tror ni?

Av bfoktober - 2 november 2011 14:18

Fick ett mail från gynmottagningen där dom skrev att proverna är normala=) vilken lättnad! ett brev är på väg hem till mig skrev dom med.. så nu vänta ja bara på att RMC ska ringa och ge oss en tid för samtal..=)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Bloggar jag läser

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vill ha barn

http://www.villhabarn.se

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards